“Hipersexualizarea” copiilor: Se caută soluţii

0
315
“Hipersexualizarea” copiilor: Se caută soluţii
Hipersexualizarea” copiilor este un fenomen încă marginal în Franţa. El începe să-i îngrijoreze însă pe părinţi, se poate citi într-un raport facut public astăzi de o senatoare conservatoare din Paris. Pentru a evita extinderea fenomenului, Chantal Juanno, fost ministru al sportului propune o serie de măsuri.

Să reamintim pentru început originea acestui raport, cum a luat naştere ideea de a face o misiune pe tema “hipersexualizari” copiilor. Totul a fost declanşat de apariţia în versiunea franceză a revistei Vogue în decembrie 2010 a unei serii de fotografii cu o fetiţă în diverse ţinute şi posturi sugestive deranjante. Scandalul a fost însă cel mai mare în Statele Unite unde fenomenul este mult mai dezvoltat decât aici în Franţa.

Şi în Hexagon îns părinţii se declară îngrijoraţi iar mărturii ale unor fetiţe te pun pe gânduri. Una dintre ele, de doar 13 ani, povestea cum ea nu mai poate să meargă la şcoală nefardată şi nerujată. Numai machiată ca o femeie matură i se pare că este băgată în seamă de restul colegilor, spunea ea.

Potrivit raportului întocmit de senatoarea Chantal Juanno, “hipersexualizarea duce la dezvoltarea unor conduite riscante” cum ar fi de exemplu anorexia pre-puberă. Din păcate, consensul în Franţa este destul de fragil întrucât toată societatea este hipersexualizată. Încă de mici copiii sunt confruntaţi cu stereotipuri foarte clare băieţi-fete iar puterea marketingului sparge barierele vârstelor pentru a-i incita pe cei mai mici să adopte comportamente de adolescenţi.

Şi ce-i atunci de făcut? Raportoarea Juanno propune de exemplu ca un copil de sub 16 ani să nu poată fie ales drept emblemă, model pentru o marcă. La fel, se sugerează interzicerea concursurilor de mini-miss. Sunt de copiat, spune raportul francez, si ceea ce fac alţii, precum norvegienii şi britanicii care preconizează ca hainele de copii să fie adaptate. Pe scurt, nu se pot propune unor fetiţe prepubere sutiene cu forme avantajoase.

A incita marile mărci să adopte un cod de bună purtare, să adopte caracteristici pecise pentru produsele destinate copiilor, a interzice publicităţile destinate celor sub 12 ani şi în sfârşit, redactarea unei “carte” a copilului care să ia în seamă interesul superior al copilului – iată doar o parte din recomandările făcute în raportul privind “hipersexualizarea” copiilor din Franţa.

www.rfi.ro