Elevii despre predarea religiei în şcoli: „Este o probă de moralitate”

0
259
Elevii despre predarea religiei în şcoli: „Este o probă de moralitate”

Şcolarii consideră că religia este mai mult decât o materie şi se impune ca aceasta să fie predată din clasele primare, ca şi până acum, pentru o mai bună educare a tinerei generaţii. Pentru trei sferturi din populaţia României discuţia cu privire la predarea religiei în şcoli rămâne deschisă, în condiţiile în care 27% dintre participanţii la studiu se consideră „mai degrabă conservatori”; 22% sunt „indecişi” şi 27% se declară „mai degrabă progresişti”.
Conform unui studiu realizat recent de Fundaţia Soros România, 86% dintre români cred că religia trebuie predată la şcoală şi doar 8% au opinie contrară. Divergenţele apar în privinţa modului în care religia trebuie predată în şcolile publice. Pentru elevii gălăţeni lucrurile sunt însă cât se poate de clare vizavi de acest subiect. „Îmi place religia. Ne sunt predate lucruri interesante, folositoare pentru educaţia noastră. Am avut mai întâi o profesoară de religie, iar acum ne predă un preot. Cred că religia trebuie predată în continuare în şcoli”, ne-a declarat Moise Diana (14 ani), elevă. Alţi şcolari au primit noţiuni de bază legate de religie încă din clasele primare, iar acum doresc ca predarea acestei materii să nu devină opţională.
„Fac religie din clasa a V-a şi îmi place. Acum ne predă un preot şi vreau să vă spun că este o idée foarte bună. Vreau ca şi pe viitor să ni se predea religie”, ne-a declarat Adelina Dragu (14 ani), elevă.
Pentru unii adolescenţi religia reprezintă cea mai bună modalitate pentru ca tinerii să îşi formeze un caracter sănătos.
„Consider că introducerea religiei a fost un proiect foarte bun. În primul rând, pentru moralitate, este o probă în acest sens, pentru a discerne clar între ceea ce e bine şi ceea ce nu e bine să faci în viaţă”, ne-a declarat Eusebiu Moise (14 ani), elev.
Studiul a scos la iveală trei opinii vizavi de modul de predare a religiei în şcoli.
„Conservatorii” preferă predarea religiei ca materie obligatorie, de către preoţi, iar fiecărui elev să i se predea dogma propriei confesiuni,„progresiştii” preferă religia ca o materie opţională, predată de către persoane specializate; iar „indecişii” tind sa răspundă „nu ştiu” sau au refuzat să răspundă.