Ce citesc adolescenţii: mailuri, sms-uri şi mesaje de pe reţelele de socializare, dar nu şi cărţi

0
233

Ce citesc adolescenţii: mailuri, sms-uri şi mesaje de pe reţelele de socializare, dar nu şi cărţi

Un studiu, realizat în Marea Britanie de către National Literacy Trust, a descoperit că cei mici consideră drept lecturi sms-urile, email-urile şi postările de pe reţelele de socializare.Un studiu realizat în Marea Britanie de către National Literacy Trust a descoperit că cei mici consideră drept lecturi sms-urile, email-urile şi postările de pe Facebook şi Twitter, scrie The Telegraph.

Anul trecut, Marea Britanie a coborât de pe locul 17 pe locul 25, într-un top al ţărilor realizat în funcţie de abilităţile de citire ale elevilor. În plus, se pare că cei cu vârsta cuprinsă între 14 şi 16 ani pun mult mai rar mâna pe o carte decât copiii din clasele primare.

„Aceşti copii vor creşte, iar unul din şase reprezentanţi ai aceste generaţii va avea mari probleme cu cititul şi scrisul. Nu va putea citi mai uşor sau mai repede decât un copil de 11 ani”, a declarat Jonathan Douglas, directorul National Literacy Trust. „Dacă îi ajutăm şi îi determinăm să iubească cititul le putem schimba vieţile şi le putem da şansa la noi oportunităţi şi aspiraţii în viaţă”, a mai adăugat acesta.

În cadrul studiului, au fost chestionaţi 18.000 de tineri cu vârste pâna la 17 ani. 13% dintre cei chestionaţi au declarat că nu s-au atins de o carte în ultima lună. Studiul a descoperit ce citesc cu adevărat copiii: mesajele text, apoi email-urile şi în final mesajele de pe reţelele de socializare. Cercetătorii au descoperit şi că numărul de cărţi citite scade odată cu înaintarea în vârstă. Aşadar, copiii până la 11 ani citesc mai mult decât cei care au depăşit această vârstă deja.

Secretarul de stat pentru Educaţie, Michael Gove, a spus că elevii ar trebui să citească 50 de cărţi pe ani pentru a ridica nivelul ţării în ceea priveşte studiul. În plus, guvernul britanic intenţionează să introducă unui test de citire pentru copiii britanici la vârsta de şase ani pentru a-i detecta pe cei care au probleme reale înainte de începerea şcolii.

www.gandul.info