O alimentație sănătoasă.

0
312

O alimentație sănătoasă.

– astăzi nu mai există alimente nepoluate, pentru că întreaga planetă a fost murdărită de om. Ce putem face este să alegem între variante foarte rele şi mai puţin rele.
– postul are o foarte mare eficienţă pentru organismul omului, demonstrată ştiinţific. Perioadele de post au fost aşezate cu foarte mare înţelepciune, în fiecare sezon trupul având nevoie de o perioadă de detoxifiere şi adaptare la perioada următoare.
– eficienţa este valabilă însă numai dacă ţinem cont de anumite reguli în perioada postului, şi anume:
– să nu consumăm produse prelucrate numite „de post” care înlocuiesc carnea şi sunt foarte procesate şi drese cu multe E-uri (pateu, cârnaţi, salam etc.). Compoziţia acestora este cam aceeaşi: soia, polifosfaţi, agenţi de îngroşare, coloranţi (carminul de exemplu se extrage folosind aluminiul, iar prezenţa acestuia în organismul uman provoacă Alzheimer), conservanţi etc. etc.
– să nu cumpărăm alimente la care nu este prezentată lista ingredientelor, pt.ca de obicei acestea oferă „surprize”
– în ceea ce priveşte margarina nu este vorba de mai des sau mai rar, ci de… DELOC!
– uleiul de măsline este extraordinar, însă trebuie să avem mare grijă atunci când îl cumpărăm, pentru că este cel mai falsificat ulei din lume. Să citim întotdeauna eticheta (s-ar putea să nu fie ulei de măsline, ci de sâmburi de măsline)! Uleiul recomandat este cel extravirgin presat la rece.
– nu este recomandat să folosim uleiul de măsline la prăjit, pentru că îşi pierde toate valorile nutritive.
– există însă uleiuri „rezistente la prăjit”, cum este uleiul nehidrogenat de palmier (zicea că se găseşte şi la noi)
– nu sunt recomandate compoturile şi gemurile din cauza cantităţii mari de zahăr care se află în acestea. Sunt preferabile fructele ca atare, fie ele şi din supermarket! (e vorba iar de a alege răul mai mic).Postul este în primul rând o perioadă de disciplinare spirituală, care trebuie însoţită însă de o alimentaţie sănătoasă:

– în post mai ales este recomandat să ne preparăm noi mâncarea, deşi găsim în comerţ tot felul de mâncăruri de post gata preparate, în fast-food-uri sau hipermarketuri. Alimentele procesate sunt extrem de gustoase, dar nu au valoare nutriţională. Astfel noi mâncăm fără să ne hrănim (în plus acumulăm şi tot felul de toxine) şi apoi ne îmbolnăvim.
– Nici un aliment nu este suficient pentru sănătate, de aceea este recomandată o dietă diversificată (leguminoasele – fasolea, soia boabe, mazărea, bobul, lintea – sunt o excelentă sursă de proteine; nuciferele (nuci, alune, seminţe de dovleac etc. neprăjite şi nesărate) conţin omega 3 şi alţi acizi graşi „buni”) Nucile se păstrează în coajă şi se desfac doar înainte de consumare, altfel se oxidează!!
– dieta noastră trebuie să conţină o cantitate foarte mare de legume şi fructe.

Prot Victor Mihalachi